Készíts velem ékszereket és dekortálkákat gyurmából!

Ezer éve mozgatja a gyurmázás a bennem élő gyermeket, és mivel elég régen pipáltam már ki valamit a halogatott ötletek listájáról, elérkezettnek láttam az idejét a gyurmaékszer és gyurmatál készítésének. Remélem, kedvet kaptál hozzá, és Téged is visszarepít kicsit ez a kreatív technika az óvodás foglalkozások gondtalan világába. :)

1_1_1_1.jpg

Kellékek:

  • levegőn száradó gyurma
  • formázó és kiszúró eszközök (konyhában amit találsz, pl. fondant formázók, süteménykiszúrók)
  • bármilyen bögre vagy tál, amiben kialakítod a tárgy formáját
  • fém ékszeralkatrészek (ékszerlánc, szerelőkarika, bőrvégzáró, delfinkapocs, fülbevaló alap) és bőrszál
  • akrilfestékek
  • egyéb dekorációs elemek (nálam: kagylók, strasszok, fém fogaskerék)
  • bármi, amivel mintázhatod a felületet (3D stencil, fanyomda stb.)

Elkészítés:

Tálak:

1kell.jpg

Ebből kettőt mutatok meg lépésről lépésre. Az elsőhöz a gyurmát átgyúrtam és ujjnyi vastagságúra kinyújtottam. Ezután egy kekszkiszúró formával kijelöltem a körvonalat, amelyen belül a gyurmába belenyomkodtam a kiválasztott kagylókat. Végül teljesen kiszúrtam a formát, és áthelyeztem óvatosan egy bögrébe, ami kisebb átmérőjű, így a segítségével kialakítottam a tálkám mélységét.

ttt_3.jpg

A következő gyurmadarabot vékonyabbra nyújtottam, hiszen ebbe nem terveztem semmilyen dekorációt elhelyezni, helyette kiválasztottam egy szép mintázatú kő gyertyatartót, és ezt gördítettem rajta végig, majd szintén kiszúrtam a formát, és bögrébe tettem.

Medálok:

3kell.jpg

Az ékszerekhez is egy vékonyabb gyurmadarabot nyújtottam ki, és különböző formákat szaggattam ki belőle: korongot, téglalapot, szívet. Ugyanígy különbözőképpen díszítettem őket: van, amelyiket fondant formázóval mintáztam, ill. betűkiszúróval, és van, amelyikbe kúpos strasszokat nyomkodtam. A medál akasztóját tűvel lyukasztottam ki. Arra figyelj, hogy elég közel kerüljön a lyuk a medál széléhez, hogy a szerelőkarikát át tudd majd bújtatni rajta! A maradék gyurmát jól zárd vissza, nehogy kiszáradjon, így később fel tudod használni.

A levegőn száradó gyurma száradási ideje kb. 1 nap, addig a tálkákat a bögrékben, a medálokat pedig tálcán pihentettem. Miután letelt az idő, ahol szükséges volt, az éleket finoman átcsiszoltam, majd megfestegettem a kis gyurmatárgyakat. A medálokból nyaklánc, fülbevaló és bőrszálas karkötő készült, ennek megfelelően használtam fel az alkatrészeket.

4kell.jpg

6_1.jpg

Jó alkotást,

Julcsi