Kreatív ötletek könyvjelzőre

Mert ugye még használunk ilyesmit? :) ♥ Nem sok olyan dolgot tudnék mondani, amiben régimódi vagyok, ám a könyvolvasás tekintetében egyértelműen igen. Nagyon szeretek interneten híreket, recepteket, tematikus blogokat stb. böngészni, de ha regényről van szó, akkor csakis a papír jöhet szóba. Galád módon öntapadós jelölővel és tulajdonképpen bármivel képes voltam emlékeztetni magam arra, hol tartok épp, de ez immár a múlté, mert arra vetemedtem ezen a napsütéses délutánon, hogy készítsek valami sokkal elegánsabb megoldást e célra. Íme a DIY könyvjelzőim:

17012526_1243230642390735_1391422111_n_1.jpg

16996726_1243230385724094_1185506100_n.jpgSpatula

 

A spatula - vagy kevésbé szofisztikáltan a fagyipálcika - egy nagyon jó kis kreatív eszköz, elég sok elképzelésem van vele, így igazán nem lett volna szép tőlem kihagyni őt ebből a miniprojektből. Ez a vidám könyvjelző nagyon egyszerűen született: a spatulát (amit sajnos soha nem ölelt körbe ínycsiklandó, karamellszószos Magnum, így muszáj volt megvigasztalnom - magamat is) körbetekertem élénk korall fonallal, és a végére ugyanebből a fonalból, a jól ismert villás módszerrel készült pamacsot ragasztottam. A végeredmény nagyon bohókás lett. Olvasni nem szerető gyermekek számára kötelezővé tenném. Hátha. :)

A következő egy kifinomultabb darab, amelynél két spatulát egymással párhuzamosan egy nagy kagylóval ragasztottam össze. A spatula kilógó végeit a kagyló mentén levágtam. A nagyobb darabot körben kisebb kagylókkal, csigákkal és gyöngyökkel díszítettem, igazi hableányos kiadás lett, egyébként a kedvencem mind közül, úgyhogy jelenleg ő van bevetésen. Apró ajándéknak is jó ötlet, szinte magam elé képzeltem, ahogy egy homokos tengerparton vagy a pálmafák árnyékában ezzel a trendi kiegészítővel és egy jó könyvvel a kezünkben élvezzük a semmittevést.16996928_1243230559057410_1618865591_nn.jpg

Papír

 

Ezt az ötletet már több helyen láttam, így gondoltam, elkészítem a saját verziómat. Egy kartonpapírból kivágtam egy 6,5 cm átmérőjű kört, majd tapétavágó késsel egy képzeletbeli háromszög két szárát, ahol majd rá tud harapni a könyv lapjára. Fontos, hogy használjunk alátétet, különben a kés felsérti a munkafelületet. Ezután egy 1 cm széles, fehér csipkét tű és cérna segítségével enyhén ráncolva végigöltöttem, két végénél összevarrtam (40 cm-re lesz szükség összesen), majd a könyvjelző alsó részére ragasztottam, és kapott egy cuki gombot is. Romantikus olvasmányhoz stílusos választás.

16976442_1243230579057408_700143679_n.jpg

Gyöngyök és szalagok

 

Mivel nagyon szeretek fűzőszálakkal, dekorszalagokkal dolgozni, nem volt kérdés, hogy belőlük is lesz könyvjelző. A krémszínű szaténszalaggal és bortnival készült, végeit végzáró elembe fogattam, valamint gyönggyel, gyöngysapkával, strasszos szív függővel csinosítottam fel, melyek illesztéséhez csak egy szerelőpálcára és egy ékszerfogóra volt szükségem. Esküvőtervező naplónk éke lehet.

A lila darab sodrott zsinórból, bőrszálból és szaténszalagból készült egyszerű fonással. Ő is kapott gyöngyöket valamint hímzőfonalból rögtönzött bojtot. Igazi fesztiválos kellék.

17006097_1243230425724090_1089999460_n_1.jpg

Hogy tetszenek? Remélem, kedvet kaptatok hozzá. Olvassatok, alkossatok! ;)

Szeretettel,

Julcsi