Last minute tojásdíszítés

Minden évben előállok néhány saját készítésű húsvéti tojással, és ez idén már-már kimaradni látszott. Tegnap este viszont megszállt az ihlet, hogy ugyan már, nincs húsvét tojás nélkül, és egyébként is van néhány hungarocell darab, ami felhasználásra vár, és tulajdonképpen minden más is itthon, úgyhogy le a kifogásokkal, alkotásra fel! Pamutvásznakkal és szalagokkal még nem díszítettem tojást - ha Te is így vagy ezzel, akkor meríts ötletet az én első darabjaimból!

6_2.jpg

Kellékek:

  • hungarocell tojások
  • egyszínű és mintás pamutvásznak, maradék anyagok
  • díszítő szalagok, zsinórok (nálam: húsvéti mintás natúr szalag, papírzsinór, fehér farkasfog és pomponfüzér)
  • eszközök: olló, expressz ragasztó, tapétavágó kés

Elkészítés:

1-tile.jpg

A hungarocell tojásokat négy részre osztottam, és kb. 0,5 cm mélységben a tapétakéssel behasítottam a képzeletbeli vonalak mentén. A cikkelyek méretében kisebb darabokat vágtam ki a vásznakból, melyeket egyesével a tapétakés életlen oldalával a mélyedésekbe tömtem. Minél vékonyabb anyaggal és minél kisebb ráhagyással dolgozol, ez a művelet annál könnyebb lesz. Némelyik tojásnál különféle anyagdarabokat használtam, másoknál azonosakat. Amikor körbeértem, azaz a tojás egészét befedtem, a darabok találkozását végigragasztottam a kiválasztott díszítő szalaggal, ami lehet farkasfog (szerintem ez igazi hagyományos, retró tojásdíszítő kellék), csipke, ripszszalag stb. A pomponfüzérnél másképp jártam el: itt nem ragasztottam, hanem a vászondarabokhoz hasonlóan betűrtem a mélyedésbe úgy, hogy csak a pomponok látszódjanak ki a tojásból. A szalag után, ha van kedved, tovább díszítheted gyönggyel, masnival.

Haladóknak bónusz tipp: természetesen nemcsak négy részre oszthatod fel a tojást, hanem akár többre is, én ebből a verzióból egyet készítettem csupán, hiszen minél több darabból áll, annál több időt és precizitást igényel az elkészítése.

10_1.jpg

7_1.jpg

8_1.jpg

9.jpg

Te milyen tojásokat készítettél idén?

Julcsi