Egyedi receptes könyv

Évek óta halogatom, hogy összegyűjtsem a kedvenc receptjeimet egy helyre. Elég hanyagul kezelem őket ahhoz képest, hogy szeretek sütni-főzni, és abba már bele sem merek gondolni, mit szólnának őseim, ha tudnák, hogy én a telefonomon tárolt képernyőképekből álló mappát is képes vagyok receptgyűjteménynek nevezni. Innen jött az ötlet, hogy motiválom magam egy rendezett, áttekinthető és nem utolsó sorban mutatós mappával, amibe öröm lesz gyűjtögetni a recepteket. Mutatom is, hogy készült.

15942007_1200761853304281_529685968_n.jpg

Kellékek:1_2.jpg

  • gyűrűs mappa
  • szalvéta
  • dekupázs ragasztólakk
  • ragasztópisztoly vagy hobbi-ragasztó
  • tetszés szerinti papír, fa és textil dekorációk
  • öntapadós félgyöngyök
  • szaténszalagok

Így készült:

Egy A5-ös méretű gyűrűs mappát szalvétatechnikával bevontam. Receptes könyv lévén illett volna pl. cupcake mintájút választani, de annyira virágpárti vagyok, hogy végül ő jött ki győztesen a csatából. Miután megszáradt a dekupázsragasztó, egymástól egyenlő távolságra, felváltva pasztell kék és sárga színű szaténszalagokat ragasztottam rá függőlegesen. Már így is nagyon jól mutatott, de úgy döntöttem, biztosra megyek, és tovább dekoráltam pasztell zöldre festett, fa pillangókkal és virágokkal, fehér textilvirágokkal, félgyöngyökkel, papírrózsákkal - egyszóval megadtam a módját. :)

15934417_1200761856637614_181335193_n_2.jpgA mappába színes elválasztókat és az elválasztókkal megegyező színű lapokat helyeztem, hogy jól elkülönüljenek az egyes receptek fajátjuk (pl. előételek, levesek, szószok, sütemények stb.) szerint. Végül egy könyvjelzőt is hozzáerősítettem, ami szaténszalagból készült, és természetesen virágokkal díszítettem fel. :) Nos, ha ez nem hozza meg a kedvemet a szorgos gyűjtögetéshez, akkor a helyzet menthetetlen. :) 15942242_1200761876637612_1889738448_n.jpgSzeretnélek Titeket arra buzdítani, hogy minden mostoha, a lakásban itt-ott kallódó, lefűzhető papírnak készítsetek szép mappát. Nálam a következő a jótállásoké, garancialeveleké lesz, mivel így tényleg nagyobb örömmel fogjuk rendben tartani őket. Jó alkotást!

Julcsi