Szeresd a betont! - 1. rész: Betontárgyak a lakásban

beton_lakasdekoracio.jpgBiztosan észrevetted, hogy manapság egyre divatosabb a betont nemcsak burkolatként, hanem lakásdekorációs tárgyként alkalmazni, mi több, ékszerként hordani. Mikor először hallottam róla, gondoltam, ez egy újabb hóbort, én ignorálom, majd lecseng - minden trendnek nem kell felülni. Sejtheted, hogy mi történt ezalatt az idő alatt, és hogy a kezdeti ellenállás nagyon hamar elsöprő szerelembe csapott át. Az első részben a betonról mint az otthon dekorációs eleméről olvashatsz.

A sokoldalú beton

betonvaza2.jpg

Ültetők, gyertyatartók, vázák, dekortálak... Folyamatosan kísérletezésre ösztökél ez a csodás anyag.

Amikor elkezdtem betonnal dolgozni, rögtön megértettem, miért örvend a modern trendekben ilyen nagy népszerűségnek. Rendkívül sokoldalú alapanyag, ami nagyon jól alkalmazkodik az igényeinkhez: ha kell, visszavonul, de uralkodni is képes. A loft lakások betonoszlopaitól kezdve a meleg, családi otthon kandallóján elhelyezett mécsestartóig lehengerlő látványt nyújthat attól függően, hogy a lakásod meghatározó elemévé tennéd vagy inkább csak becsempésznéd a hangulatát - izgalmas játékot létrehozva a ropogó tűz és a nyers beton összeköltöztetése által.

beton_ultetok0.jpg

A betonból készült ültetők nagy kedvenceim.

Helytakarékos módon lopnak otthonodba egy kis természetet.

A beton csupasz valójában is tökéletes

A nyers, minimalista darabok nagyszerűsége az egyszerűségükben rejlik, engedik lélegezni a teret, nem nyomják el környezetüket, azaz tökéletesen szolgálják a rendezettség és a fegyelmezettség harmóniáját.

beton_mecsestarto.jpgA beton szigorúságát nem bontottam meg festéssel vagy más díszítő elemmel. A fém- és üvegbetét tökéletesen megtartja a nyers jelleget. Ellentmondást nem tűr, ugyanakkor mértékletes.

Színesen, otthonosan - a kompromisszumos megoldás

Ha nincs elegendő tered a minimál dizájnhoz vagy azt otthonod lecsupaszításának érzed, akkor sem kell lemondanod a betontárgyakról. Ez egy igazi ínyencség, amely bármilyen stílussal jól megfér. Ha túl faragatlan és durva számodra a nyers beton, válaszd a festett vagy más anyaggal kombinált darabokat!

festett_beton.jpg

 Akril- és hobbifestékkel tettem egyedivé és kevésbé rideggé a betontárgyak egyes felületeit, valamint dekorkaviccsal kombináltam.beton_dekoraciok.jpg

A geometriai minták nagyon jól állnak a betonnak is, még inkább hangsúlyozzák a modernitását. Az öntés során kialakított mélyedéseknek köszönhetően funkcióval is elláttam őket, így nem csupán dekorációként szolgálnak. Elhelyezhetőek benne apró tárgyak, például kulcsok, teamécses, potpourri, dekorkavics vagy ékszer.

beton_vaza.jpg

Sokat kísérletezem, mit bír még el a beton anélkül, hogy sérülne a jellege.

Ennél a darabnál egy üveg kémcső köré öntöttem a betont, tetejét akrilfestékkel kevert struktúrpasztával tettem érdekessé, és körben csipke, masni, fonal és szív dekoráció gondoskodik a beton finomításáról.

Te szereted a betont? Díszíted vele a lakásodat?

Julcsi